Wednesday, June 1, 2011

Terima Kasih...

Hari ni ayah lambat sampai untuk mengambil anaknya pulang dari office... (sementara nak tunggu kereta baru keluar ni, berhantar berjemputlah aku everyday)

At 6.45 p.m baru ayah sampai.. Then kami start bergerak nak balik rumah. Tengah tunggu traffic light tukar hijau di 3-Junction traffic light... tiba-tiba engine mati. bila cuba start balik, dapat crank aje... engine tak hidup.



Ada 1-2 staff Proton and DRB-HICOM staff yang lalu jalan tu cakap... "Pergi check kat Proton Service... ada orang lagi tak?". Aku pun cross jalan, lari-lari ke Service Centre (nasib baik dekat).

Sampai je kat Service Centre Proton, nampaklah 2-3 orang technician tengah prepare nak balik. Minta tolong sekali aje, terus salah seorang bawa motor pergi tengok kereta ayah yang stuck kat tengah-tengah jalan tu.

Tak lama lepas tu, dia panggil kawan-kawan dia untuk tolak kereta ayah (lawan arus!!) ke area Glenmarie balik... 

Ada satu technician lain tengok, dan try crank kereta. Dia cakap... " Crank angle sensor dah rosak. Kena ganti. Encik nak buat sekarang ke?"

Ayah minta buat there and then. And they did!



Our car was ready at 8.00 pm..

Terima kasih buat technician-technician yang bantu kami... dan tolong ganti barang dalam gelap.
You showed us that YOU DO CARE about your customers. Minta maaf sebab korang terpaksa balik lambat ke rumah disebabkan kereta kami.

Thank you, again.

No comments:

Post a Comment