Thursday, June 23, 2011

Sincere kah Kita?

Petang semalam... sebelum balik, tangan aku gatal buka Astro di TV dekat office. Maklumlah, rumah sendiri takde (dan rasanya never will have) Astro. Jadi tangan ni sesuka hati bermain dengan remote controller Astro yang banyak butang tu.

Segala tekan menekan membawa aku ke Channel Discovery.
Show yang ada waktu itu adalah 'How Do They Do It'.


Seperti biasa (bila aku buka Discovery, Nat. Geo dan History), mulutku melopong kagum.

Dan paling mengagumkan sekali bila tengok orang-orang dalam isu 'Shipping' kali ini sangat ikhlas melakukan kerja.

The MAERSK ship's Captain worked in this field for 15 years.
The Operations Manager (minute : 3.40 onwards), says that his job is BEAUTIFUL.

They clearly heart their job. Padahal kerja diorang are far, far harder than mine. And yet, I'm still complaining how bad my days are - and I don't think I'll ever stop.

Apa-apa pun, aku kena sit back, relax dan belajar untuk bersyukur dengan kududukan aku setakat sekarang.
InsyaAllah, ada rezeki lain yang lebih baik menanti bila aku teruskan usaha.

Good Night, Dears.

No comments:

Post a Comment