Saturday, May 21, 2011

Tanah Runtuh di Hulu Langat

Semalam, tengah syok-syok layan lappy, umi ketuk pintu suruh mandi (8.20 pm)


Tengah tarik tuala, umi kata
"Kakak tak dengar berita? Rumah anak yatim kat Hulu Langat tertimbus dengan tanah runtuh."
"Pukul berapa?"
"2.30 pm tadi"


"Oh.." kata aku. 'Kesiannya...' kata yg disimpan dalam hati.
Then ayah cakap... ' Kita kalau kena macam ni, jerit panggil 'Mak!!', 'Ayah!!'. Diorang nak panggil apa?"
Aku terdiam lagi.


Yang sebenarnya, aku dah kehabisan kata-kata. Bila dengar atau lihat benda macam ni, aku jadi sedih...
Ya, bayangkanla kita berada kat tempat mangsa-mangsa bencana alam, perang, etc. Apa perasaan kita pulak??


Baca berita yang seterusnya di The Star dan Berita Harian... 
T__T


Kalau la aku tak bernasib baik macam diorang...

No comments:

Post a Comment