Tuesday, September 4, 2012

Aku, Dia, September


3rd September.

His birthday.

One of the not-so-many-reasons why I don’t really like September.

Annually, I would wait patiently for the clock to struck 12 am, and make a short phone call, to scream “Happy Birthday!!” to his ears. Then we’ll text each other, non-stop teasing and chit-chatting until dawn. Yang biasanya berakhir dengan dia berkata, “Ya lah.. Kau menang.”

Ya, annually. Until 3 years ago.

Sakit batuknya yang selalu diadu pada aku semakin melarat, dan dia masuk hospital pada April 2009 – kerana batuknya sudah mula berdarah. Then he was diagnosed with Lung Cancer, Stage 4. Dan pada Jun 2009, dia meninggalkan semua orang, termasuk aku.

Dan sejak 3 tahun lepas juga, aku akan tunggu untuk jam menunjukkan angka 12, kemudian aku akan menyanyi lagu ‘Hari Jadi’ untuknya, seorang diri. Then cried myself to sleep.

Hahaha.

Siapalah yang aku cuba tipu?
Diri sendiri.
Aku sememangnya tak ‘OK’ – sepenuhnya.

Dammit.
Just wake me up when June and September ends, would you?

# This is SO NOT Wordless Wednesday

No comments:

Post a Comment